Przenośnik ślimakowy z koszem zasypowym
Przenośniki ślimakowe w tej wersji wykonania przystosowane są do transportu zboża poprzez bezpośredni jego zasyp do zamontowanego w dolnej części przenośnika kosza zasypowego.
Przenośniki znajdują zastosowanie w rolnictwie, magazynach, u producentów pasz, hodowców zwierząt.
Przenośnik stanowi doskonałe rozwiązanie w przypadku zrzutu zboża bezpośrednio z przyczepy. Wydajność regulowana jest na bieżąco przesłoną rurową .
Przenośnik posiada dolny, nisko położony napęd, co zwiększa stabilność przenośnika i nie obciąża segmentów rurowych.
Wysokość wysypu regulowana jest ręcznie za pomocą korby, której odpowiednio dobrane przełożenie umożliwia łatwe i bezpieczne podnoszenie i opuszczanie przenośnika.
Podwozie składa się z solidnych stalowych profili, co poprawia stabilność i minimalizuje wpływ drgań wirującego ślimaka na całość urządzenia.
Stawiając na solidność i bezpieczeństwo użytkowania nie zapomnieliśmy o mobilności przenośnika. Wyposażyliśmy go w przednie koła o dużej średnicy i zestaw tylnych kół skrętnych tak, aby można było go ręcznie przemieszczać na powierzchni gospodarstwa.
Galeria
Do najważniejszych cech przenośnika należy:
-
- wysoka wydajność transportu – do 50 t/h,
- praca pod zmiennymi kątami, wygodna regulacja windą,
- modułowa budowa przenośnika, długość od 4 do 12 m w zależności od zastosowanych segmentów przedłużających o długości 1 lub 2 m.
- zwiększona trwałość elementów roboczych i cicha praca – łożyskowanie i smarowniczka* w każdym segmencie,
- przenośnik przystosowany do pracy na zewnątrz – cynkowanie ogniowe - znacząca grubość powłoki cynkowniczej,
- duże koła jezdne – dobre na każdy rodzaj drogi,
- przenośniki przystosowane do załadunku silosów zbożowych poprzez otwór w pokrywie górnej,
- niski koszt zakupu i eksploatacji w stosunku do innych urządzeń transportowych , szczególnie przenośników pneumatycznych.
*Dla średnicy 150 nie stosuje się smarowniczek w tulejach ślizgowych. Ze względu na niewielkie obciążenia poprzeczne i wykorzystanie najwyżej jakości specjalnych materiałów ślizgowych ich trwałość jest wieloletnia.
Dane techniczne
SYMBOL PRZENOŚNIKA | ŚREDNICA RURY (mm) | WYDAJNOŚĆ (t/h) | MOC SILNIKA (kW) | DŁUGOŚĆ MIN. (m) | DŁUGOŚĆ MAX. (m) |
---|---|---|---|---|---|
150/6-9/OC-D | 150 | 15 | 3 | 6 | 9 |
150/10-12/OC-D | 150 | 15 | 4 | 10 | 12 |
200/6-9/OC-D | 200 | 30 | 5,5 | 6 | 9 |
200/10-12/OC-D | 200 | 30 | 7,5 | 10 | 12 |
200/12-14/OC-D | 200 | 30 | 9 | 12 | 14 |
250/6-9/OC-D | 250 | 50 | 7,5 | 6 | 9 |
250/10-12/OC-D | 250 | 50 | 11 | 10 | 12 |
250/12-14/OC-D | 250 | 50 | 11 | 12 | 14 |
Przy zamawianiu prosimy powoływać się na symbole przenośnika. Np. 250/10-12/OC – D. Gdzie – 250 oznacza średnicę w mm rury przenośnika, 10 – minimalna długość przenośnika w metrach, 12 – maksymalna długość pracy przenośnika. Długość 12 m uzyskuje się poprzez zakup dodatkowego segmentu przedłużającego, OC - przenośnik cynkowany ogniowo. D – przenośnik z napędem dolnym, pobieranie materiału poprzez kosz zasypowy.
Segmenty przedłużające
Symbol segmentu | Długość nominalna (m) | Średnica rury (mm) | Pokrycie |
---|---|---|---|
150/1/OC | 2 | 150 | Ocynkowany |
150/2/OC | 2 | 150 | Ocynkowany |
200/1/OC | 1 | 200 | Ocynkowany |
200/2/OC | 2 | 200 | Ocynkowany |
250/1/OC | 1 | 250 | Ocynkowany |
250/2/OC | 2 | 250 | Ocynkowany |
Przy zamawianiu prosimy powoływać się na symbole segmentu Np. 250/2/OC. Gdzie – 250 oznacza średnicę w mm rury przenośnika, 2 – długość segmentu w metrach. OC - przenośnik cynkowany ogniowo.